Search for publicationsAdvanced search

WIFO publications

Hohe Zinsen belasten die Konjunktur (High Interest Rates Weigh on the Business Cycle)
WIFO-Monatsberichte, 2024, 97(3), pp.119-127
Online since: 11.04.2024 0:00
 
Nachdem sich der WIFO-Konjunkturklimaindex um den Jahreswechsel vorübergehend stabilisiert hatte, ging er im Februar erneut leicht zurück. In der für die Konjunktur besonders bedeutenden Sachgütererzeugung verschlechterten sich sowohl die Einschätzungen der Unternehmen zur aktuellen Lage als auch die Erwartungen. Auch in Deutschland trübte sich die Konjunkturstimmung weiter ein.
JEL-Codes:E32, E66
Keywords:Konjunkturbericht
Research group:Macroeconomics and Public Finance
Language:German

High Interest Rates Weigh on the Business Cycle
After temporarily stabilising around the turn of the year, the WIFO Business Cycle Index fell slightly again in February. In manufacturing, which is the main driver of the business cycle, companies' assessments of the current situation and their expectations worsened. Economic sentiment in Germany also deteriorated further.

Contact persons

 

Tamara Fellinger

Activities: Publications, website, subscriptions

Tatjana Weber

Activities: Publications, website, subscriptions